distandi

Life is about moments: don't wait for them, create them !

Pauza de la bibliotecă

Leave a comment

                   Înafară de faptul că eu nu pot intra într-o librărie fără să fie altcineva lângă mine să mă dezlipească de cărţi, îmi place să-mi amintesc de o întâmplare, într-una din zilele “de bibliotecă”…

                  Ne hotărâsem, eu şi Cătălina să facem o pauză de la bibliotecă,  că parcă prea ne luasem cu cărţile, trebuia să mai luăm aer. Coborâm şi ieşim din bibliotecă. Afară era atât de frumos că nuţi venea sa te mai întorci. Era una din acele zile în care vrei să stai numai pe afară şi să te bucuri de soare şi de căldura pe care o oferă.

               Aşa că mergem şi ne luăm o cafea, din punctul de atracţie turistică “unde a leşinat Cătălina” apoi ne hotărâm să trecem pe Lăpuşneanu, pentru îmi place să stau pe banca şi să mă uit la oamenii care trec, încercând să le ghicesc gândurile în funcţie de expresia pe care o afişează. Sau să văd ce combinaţii trăsnite au mai folosit în ţinuta lor. După ce am stat o perioadă studiind la rudele noastre (mai mult sau mai puţin apropiate) care işi vedeau de treaba lor, m-a lovit:

  “Cătă, eu vreau Vărzări !”

  “Păi…hai să luăm!”

            Bucurie şi minunăţie, de când descoperisem vărzările, eram un zâmbet. Mi se pare genial că poţi mânca pe stradă o porţie de mâncare de casă. Fast-food românesc. Numai ca e mult mai bun decât orice hamburger sau mai ştiu eu ce. Şi în plus îmi place mult varza călită. 

          Pentru că mergea încă o mică plimbare, i-am spus Cătălinei că am nevoie de o geantă. Nu sunt persoana care poartă genţi şi nici nu aş da prea mulţi bani pe aşa ceva, astfel îi propun Cătălinei SH-urile, trebuia să găsesc eu ceva acolo, nu prea scump, nu prea pretenţios, ceva mulţumitor. Nu am găsit. Ieşind din ultimul SH de prin zona aia, îmi este adusă la cunoştinţă o propunere: “băi! Uite, e reducere la Sophia!” ăsta e anticariatul ăla şmecher pe lângă care trecusem de atatea ori şi nu intrasem, laşa de mine, pentru că ştiam că mă amăgesc, mă lipeam deja de vitrină. Dacă indrăzneam să intru, cu siguranţă aveam să ies dezamăgită că nu pot cumpăra toate cărţile pe care mi le doresc. Dar cum nu-mi găsisem geantă, şi mai era şi reducere, trebuia să intru. Cătă, vazând cât sunt de entuziasmată, deja începuse să dea înapoi, dar eu hotărâtă “hai, măcar să vedem ce-i pe acolo, îmi iau şi eu o carte, şi aşa n-am găsit geantă…” Am traversat şi am intrat în anticariat. De acolo, Iadul dezlănţuit (sau Raiul?). Cărţi în stânga şi dreapta, cărţi de istorie, filosofie, medicină, artă, limbi străine, de toate. Făceam un tur de raft, mă întorceam, iar mă uitam, luam titlurile şi rafturile la rând. Un copil pierdut în magazinul de jucării sau dulciuri nu cred că ar fi făcut aşa cum faceam eu. Eram ca un câine care dă din coadă, şi din când în când, o mai trimiteam pe Cătă să se intereseze de preţ la cutare carte, pentru că eu eram cu ochii pe cărţi. Săraca Cătă! Am spus că îmi iau o carte? După vreo oră jumate, aveam în jur de 6 cărţi în plan, ba chiar stăteam cu ele în mână de teamă să nu le vadă şi altcineva şi să le ia. Cătă deja se plictisise, m-a făcut să renunţ la vreo două cărţi (“băi, la ce-ţi trebuie ţie aia?”), vreo două îşi luase şi ea, aşa că a trebuit să mă pregătesc pentru momentul pe care îl uram: să plec. Mă duc să plătesc la casă, incă aruncând priviri către rafturi. Ies din anticariat, mulţumită totuşi. Îmi luasem patru cărţi, şi asta e mai mult decât nimic. Ne îndreptăm spre bibliotecă, fericite de noua achiziţie. Când m-am dus spre locul meu din bibliotecă, am observat că lumina nu mai e aceeaşi, şi, aşezându-mă am realizat că pauza noastră se prelungise cu câteva ore (vreo patru), dar aveam cărţi noi, aşa că am început să le frunzărim şi să râdem de “mica noastră pauză”.             

Ca o concluzie: când vrei să scoţi capul din cărţi, mergi la anticariat.

 

Author: distandi

https://distandi.wordpress.com/

Leave a Reply

