distandi

Life is about moments: don't wait for them, create them !

Dusă la extrem – superstiţia

1 Comment

Omul de când se ştie a fost speriat dar şi fascinat de necunoscut. Credinţa în cele nevăzute, în noroc şi ghinion, în talismane, cuvinte aducătoare de noroc sau blesteme, e cunoscută şi prezentă din cele mai vechi timpuri. Pentru unii poate părea desuet să mai crezi în ziua de azi în aşa ceva. Pentru alţii e normal. E libertatea fiecăruia să creadă sau nu. Dar e şi libertatea mea să scriu şi să râd de orice mi se pare ridicol sau patetic.

Din categoria superstiţii, una m-a făcut să râd  jumate de oră într-o zi. Încă mai râd când îmi amintesc. Fiind în plină sesiune şi pregătindu-ne de primul examen, cu o seară înainte, una din colege spune că ea vrea să facă duş. Totul a devenit amuzant în momentul în care tipa se ridică şi se duce spre hol, urmând să auzim următoarea frază: “Da` te speli pe cap? Să nu te speli pe cap că dacă te speli, îţi pierzi toate cunoştinţele !”  Poftim?!? Nici n-am apucat să pun întrebarea retorică că deja mă prăpădeam de râs. Râdeam ţinându-mă cu mâinile de burtă, mai-mai să cad de pe scaun de atât râs. Mimoza, când a văzut că eu nu mă mai pot opri din râs, a încercat s-o dreagă “Nu că e doar o vorbă, doar în timpul examenelor!” Eu mai rău am început să râd, nu mă mai puteam abţine, râdeam atât de tare că nu m-aş mira să mă fi auzit şi cele din camera alăturată. Lacrimi în ochi şi durere de burtă. Îi trimit un mesaj soră-mii cu perla, încă râzând.. După câteva minute îmi trimite şi soră-mea mesaj inapoi. Râdea şi ea. Cum să nu râzi când auzi asemenea aberaţii?

Şi tot din categoria asta, mă uimeşte faptul că ea e atât de ataşată de superstiţiile ei şi le respectă cu stricteţe. E o superstiţie ca atunci când ai plecat deja dintr-un loc şi te întorci pentru că ai uitat ceva sau  mai ştiu eu ce, e musai să scuipi. Totul frumos, în teorie. Când vezi pusă în practică o astfel de acţiune, nu mai e la fel de frumos. Când vezi mimoza că se întoarce din drum şi trage o ditai flegma în mijlocul camerei, nu mai e frumos deloc. În primă fază e amuzant. O dată, de două. Apoi devine de-a dreptul scârbos.

Author: distandi

https://distandi.wordpress.com/

One thought on “Dusă la extrem – superstiţia

  1. Apoi iti cumperi cizme de cauciuc :)))

Leave a Reply

