distandi

Life is about moments: don't wait for them, create them !

Săruturi…de ciocolată.

5 Comments

Când vine vorba de dulciuri pot să înșir o listă kilometrică de asemenea produse care îmi plac. Pentru moment mă voi opri la bomboane. Și nu orice fel de bomboane, ci cele din ciocolată. Prima cutie de bomboane pe care am primit-o când am fost în Italia, a fost o cutie de Baci. Povestea noastră de dragoste (dintre mine și bomboane) începe însă cu câțiva ani în urmă, când o tipă care locuia în Italia i-a adus soră-mii o cutie. Sormea a împărțit-o și de aici dragoste la prima vedere. La primul gust. La ce o fi, dar a fost dragoste. Așa că după atâția ani (sunt ceva) pot să susțin că încă sunt bomboanele mele preferate și vor fi în continuare. Nu e vorba numai de gust, ci și de modul în care sunt ambalate, de mesajul din interiorul lor și mai ales îmi place ideea că poți oferi o cutie de săruturi (sau primi), sau poți oferi/primi unul singur sau câte unul separat (bacio în italiană însemnând sărut).

Urmând site-ul producătorului am aflat că povestea bomboanelor Baci începe în anul 1922, când Luisa Spagnoli, una din fondatoarele fabricii Perugina decide să folosească o combinație nouă: o formă nouă și îndrăzneață a bomboanei, înveliș de ciocolată fină (mai nou și ciocolată albă) și un interior din cremă de alune cu o alună întreagă deasupra. Împreună cu Giovanni Buitoni, aleg pentru minunatele bomboane un nume curajos, care să transmită emoție: Bacio (săruturi). Ambalajul în interiorul căruia descoperim un răvaș pe care este scris un mesaj de dragoste în 5 limbi (italiană, engleză, spaniolă, franceză, germană), e o idee minunată pentru cel ce dăruiește sau primește Baci.

Bomboanele de ciocolată Baci Perugina sunt făcute din cacao de cea mai bună calitate. Italienii din Perugia și nu numai, apără adevărata ciocolată, fără adaos de alte substanțe grase, exceptând untul de cacao, și luptă pentru comercializarea sub denumirea de “ciocolată” numai a produselor care respectă rețeta propusă de ei și nu a celor care au un conținut infim de cacao pe lângă alte substanțe grase (cum ar fi uleiul de palmier).

Prin urmare, astăzi putem să ne bucurăm de minunățiile astea, fie că sunt clasicele Baci, Baci Bianco (cele învelite în ciocolată albă), Baci Rosso (care în loc de alună are o cireașă, iar crema este de cacao) sau Bacetti (care sunt mai micuțe). În Italia găsești în toate magazinele, cafenelele și benzinăriile, ceea ce mi se pare grozav. La noi deocamdată au apărut doar în câteva magazine și am înțeles că și în unele benzinării.

Cu o așa istorie dulce, si un așa mesaj frumos nu pot să nu le ador.  Recomand Baci Perugina tuturor celor cărora le place ciocolata (și nu mă refer aici la Poiana sau mai știu eu ce altă marcă de cauciucuri), celor care vor să dăruiască un cadou special (pupici la cutie) sau celor care nu reușesc să-și exprime sentimentele în alt mod (s-a gândit cineva și la voi, preaslăviți și mulțumiți!).

PS:       “Non importa quanto le usi, certe parole non smettono mai di sorprendere.

It does not matter how often they are used, certain words never cease to surprise” Anonimo

n. 53 Baci Perugina

Author: distandi

https://distandi.wordpress.com/

5 thoughts on “Săruturi…de ciocolată.

  1. <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

  2. Ai mai găsit căci am fost in carrefour si nu am mai găsit. Tu pe unde ai văzut?

Leave a Reply

