distandi

Life is about moments: don't wait for them, create them !

Rețetă încercată la Tulcea

1 Comment

A apărut ca o idee de răspuns pentru întrebarea: “ce mâncăm?”. Păi am putea să…

…dezvoltată acea idee a rezultat o rețetă grozavă, nu știu de câți încercată deja, însă perfectă pentru o seară liniștită. S-a făcut inventarul, s-au pregătit ingredientele, s-au așezat frumos pe masă pentru a face parte dintr-o încercare nouă.

Au fost tăiați doi cartofi mari în felii și puși la baza recipientului în care urma să gătim, acesta fiind uns cu ulei. Peste cartofi a fost adăugată brânza, condimentată cu cimbru, piper și puțin busuioc. Următorul strat a fost unul de kaizer tăiat felii, stropit cu puțin ulei de măsline, peste care s-a mai pus unul de roșii și am încheiat cu încă un strat de cartofi. Deasupra lor a fost adăugat un ou și din nou condimente.

–          Cât timp îl lăsăm la cuptor?

–          Nu știu, vedem și noi după miros.

După jumătate de oră habar n-aveam ce-o să iasă:

–          E ceva acolo…o chestie cu multă zeamă care fierbe…acum ce-o ieși, o ieși.

Eu am fost cu ideea, însă bucătarul a dezvoltat-o și a avut grijă să o materializeze. După aproximativ o oră am văzut un zâmbet triumfător și m-am dus să văd minunăția. Arăta fantastic. Ne-am așezat la masă și am savurat ceea ce după câteva minute de dezbateri a ajuns să se numească musaca Madi.

Gustul a fost incredibil. Savuram fiecare porție pe care o luam în furculiță, iar combinația a fost aleasă bine. A contat chiar și modul în care au fost așezate (deși cred că asta depinde și de gusturi), brânza care avea un gust minunat datorită condimentelor, topindu-se puțin pe cartofii pe care era așezată, apoi kaizerul care a adăugat un nou gust întregului și nu în ultimul rând roșiile care scoteau în evidență aroma ingredientelor. Simțeam gustul fiecărui ingredient în parte, însă împreună s-au completat și a rezultat ceva demențial.

E un fel de mâncare destul de consistent și conține tot ce trebuie: cartofi, brânză, carne și legume, ușor condimentate, aromele îmbinându-se armonios. Singurul regret e că nu am făcut poză, pentru că și ca aspect era de nota 10. Oricum  era deja prea târziu când ne-am gândit la asta, farfuriile erau goale. Însă pentru că a fost un succes neașteptat, s-a stabilit reîncercarea rețetei.

Până atunci, îndemn la încercarea ei de către toți cei care vor să gătească și să mănânce ceva rapid și bun.

PS: Deși nu cred că există vreo șansă să vă iasă la fel! 😀

Author: distandi

https://distandi.wordpress.com/

One thought on “Rețetă încercată la Tulcea

  1. La cum ai descris totul pare cea mai delicioasa mancare. Sper sa ma incumet sa-mi incerc talentul de bucatar cu reteta ta. In ceea ce priveste gustul irepetabil cred ca ai dreptate. Foamea, emotiile si conditiile au adaugat o savoare irepetabila.

Leave a Reply

