distandi

Life is about moments: don't wait for them, create them !

Jurnalul Annei Frank

2 Comments

Deși sunt în sesiune, mi-am acordat o zi de relaxare (că altfel nu se mai poate). Relaxarea a constat în citirea unei cărți, pe care oricum am vrut s-o citesc mai demult. Cum am văzut-o la Cătă ieri, am împrumutat-o.

Apărută la editura Humanitas în 2011, Jurnalul Annei Frank este o  carte  în care se regăsesc gândurile Annei Frank, sub forma unui jurnal, dar în care sunt redate condițiile și modul de trai al familiei sale și a încă patru persoane, soarta evreilor  în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.

Familia Frank, împreună cu alți patru cunoscuți evrei se ascund timp de 2 ani într-un spațiu pe care ei l-au denumit Anexă,  de teama deportării în lagăre. Anne în vârstă de 13 ani, scrie un jurnal pe care îl începe pe 12 iunie 1942, devenind conștientă la un moment dat că acest document va deveni important după ce războiul se va sfârși. De-a lungul însemnărilor ea descrie modul în care aceștia trăiesc fiecare zi, în care își obțin alimentele sau conflictele care apar între ei. Cu un spirit critic, reușește să redea dialoguri, însă rămâne preocupată întotdeauna de schimbările care apar nu numai între persoanele din Anexă, ci și în mintea, trupul și în sufletul ei.

În 4 august 1944 Anne și cei șapte locatari ai Anexei sunt arestați și deportați mai târziu în lagăre. Cu excepția lui Otto Frank, tatăl Annei, niciunul dintre cei opt nu au supraviețuit. Acesta va publica jurnalul fiicei sale, făcându-l cunoscut în toată lumea.

Anne Frank, este una dintre cele mai cunoscute victime ale Holocaustului, devenind  împreună cu cartea ei un simbol.

Jurnalul Annei Frank, 2011, Editura Humanitas, București, 385 pagini.

Author: distandi

https://distandi.wordpress.com/

2 thoughts on “Jurnalul Annei Frank

  1. Interesanta povestea, dar nu cred ca as avea rabdare sa citesc 385 daca nu ma captiveaza din primele pagini :D. Sa revii cu un review ceva sa ne spui cum a fost.

    • Am scris despre carte dupa ce am citit-o. Oricum se citeste usor (nu ar trebui sa te descurajeze cele 380 pagini, eu am citit-o intr-o zi), iar mie mi s-a parut interesanta pentru ca arata evolutia (fizica, dar mai ales psihica) a personajului pe parcursul unui timp destul de scurt. Pe alocuri sunt presarate informatii privind istoria si evenimentele contemporane cu jurnalul, dar mai ales este prezentat modul in care ei traiesc, ascunsi si ceea ce implica asta.
      Vorbind despre carte cu alte persoane care au lecturat-o, au spus ca au fost putini dezamagiti, se asteptau la mai mult, insa din punctul meu de vedere este o carte foarte buna, care m-a multumit pe deplin. Acum cred ca asta tine de subiectivitate si de parerea fiecaruia, asa ca eu te invit s-o citesti. In prima parte e posibil sa-ti para putin plictisitoare, insa acorda-i o sansa si citeste 50 de pagini. Dupa parerea mea, nu a fost timp pierdut, din contra, pasionata fiind de subiect in sine, mi s-a parut ca merita citita si de catre altii.
      Iti urez spor la citit, si daca vrei, mai spune-mi ce carti citesti tu, imi poti recomanda si putem poate sa vorbim despre mai multe titluri din lista de lecturi a fiecaruia.

Leave a Reply

