distandi

Life is about moments: don't wait for them, create them !

Poftă de…publicitate?!

1 Comment

Nu am obiceiul de a mă uita la televizor. De când m-am mutat la Iași nu am mai avut unul, însă nici în București nu mă prea uitam. Posturile pe care le urmăream se rezumau la cele ce țin de Discovery, eventual History Channel sau în cel mai rău caz mă mai uitam la câte un film pe HBO. Așa că nu am ”suferit” prea mult din lipsa unui astfel de aparat. Pentru cele mai multe informații există internetul (în cazul meu).

Mai nimeresc uneori să mă uit la TV când sunt în vizită la cineva sau dacă există unul prin diferitele localuri pe care le frecventez (până și cofetăriile au unul). Așa ajung să mai văd câte ceva din ceea ce se difuzează, mă minunez, iar apoi mă felicit că nu sunt adepta tv-ului.

Acum s-a nimerit să fiu la Marian și în felul acesta să fiu și în aproprierea unui televizor. De obicei ne uităm la aceeași categorie de posturi și programe (sau canale de televiziune, tare ciudat îmi sună cuvântul acesta). Se numără printre programele urmărite de noi cele de mai sus, la care se adaugă programele de știri, pe care eu nu le agreez, însă care, după părerea lui Marian, sunt benefice: ”e bine să știi ce se întâmplă în lumea asta”. Nu sunt de acord nu el. Nu total. Prefer să îmi selectez ”știrile” și să aflu doar despre ceea ce vreau eu să aflu, chiar dacă asta e puțin superficial. Dar nu am pățit nimic în trei ani de când nu m-am uitat la știrile difuzate de televiziune; nu mi-a căzut un asteroid în cap, nu am pierdut niciun eveniment ce credeam eu că e important pentru mine și, mai mult, urăsc politica. Posturile de televiziune sunt înțesate de politică. Pe mine mă lasă rece. Sunt ignorantă? Poate…însă e aceeași politică de rahat de acum trei ani, sau cinci sau zece. Și tocmai pentru că o urăsc, n-am să mai continui cu subiectul. Îmi iubesc țara, dar nu îi agreez pe conducătorii ei.

În fine, despre ce am vrut să pomenesc? Despre reclame! Publicitatea mă omoară. Mă amuză subiectele colegilor de facultate pe temele ce au legătură cu ea, întrebările ”ai văzut reclama aia?”, dar mai ales felul în care e percepută publicitatea și răspunsurile lor la respectiva întrebare.. Nu am foarte mari cunoștințe în domeniu, nu am studiat poate fenomenul îndeajuns, însă din câte știu eu (și sper să nu mă înșel) o reclamă la un produs trebuie să te facă să-ți dorești acel produs. Să îți dea impresia că acel produs e indispensabil, că nu-ți vine să crezi că ai putut să trăiești fără să-l ai. Sau că trebuie și vrei să-l ai cât mai curând după vizualizarea reclamei. Când vine vorba despre produse alimentare, majoritatea producătorilor mizează pe ”poftă”. Vezi un produs de la un lanț celebru de fast-food, ți se face poftă, vrei să guști și tu noul sau noua….așa funcționează în cazul multor persoane.

Reclama care m-a surprins pe mine (șocat ar fi oare prea mult spus?) e la o anumită pizza pe care de cum ai scos-o din frigider/congelator te conduce singură spre cuptor, mai exact te trage spre el, îți dictează exact încotro s-o duci, în timpul ăsta tu cântând de zor și cu voie bună. De parcă tu ai fi incompetent și ai putea să o mănânci așa, semipreparată. Urmează partea savuroasă în care îți inviți prietenii să guste minunăția și vă bucurați împreună de gustul absolut cauciucat natural și scârbos savuros al  produsului. Acum vine partea surprinzătoare pentru mine: de undeva de la apartamentul următor, pe balcon, e un moșulică care se uită la prietenii ăștia strânși acolo, cum înfulecă minunăția și se bucură de ea. Pauză! Adică de la balconul alăturat se uită vecinul acela în vârstă la ceea ce tu mănânci, cum mănânci și cât mănânci? Exact! Și apoi se termină reclama. Dar totuși, pentru că nu au vrut să se termine așa brusc (cum nici elefantul nu se termină brusc, ca are coadă, nu?!) moșulețul e prezentat imediat după scena cu privitul, dansând. Da, da, moșul dansează! De ce?!? De fericire că el e sănătos tocmai pentru că nu a mâncat drăcovenia aia? Pentru a demonstra că el ”se ține bine” ? E fericit pentru că vecinii lui mănâncă și el nu? Sau poate făcea pur și simplu un exercițiu de dans, așa îi dictează lui mintea: când vede pe cineva mâncând pizza semipreparată, dansează.

Mie reclama asta nu-mi inspiră nimic. Poate doar îmi aduce aminte de ce NU mă uit la televizor. Nu zic că nu există publicitate bună (în măsura în care poate ea să fie bună, subiect despre care voi mai scrie, cred), dar nici ceea ce am văzut nu mi se pare…logic. Sau poate n-am eu vreo capsă, vreun bec aprins, și nu reușesc să îmi dau seama de logicul din spatele ilogicului. Aștept însă să mi se explice! Ca la copii, mură-n gură, care-i ”șmenozeala”. Cuvânt ce merge literă-n literă cu ceea ce am scris mai sus despre reclamă. O fi vreo operă de artă, abstractă, produsă de vreun geniu neînțeles. Neînțeles de mine, normal. Dar dacă altcineva a înțeles-o, vă rog, explicați-mi și mie!!!

Reclama în cauză:

Author: distandi

https://distandi.wordpress.com/

One thought on “Poftă de…publicitate?!

  1. Nici eu nu mai stau cu ochii in televizor. Discovery au scos, desene bune nu sunt, cum ai spus si tu, “politica” pe toate canalele… A mai ramas HBO care, nu mai e ce-a fost odata.
    In ceea ce priveste reclamele, pe mine m-au impresionat in mod special cele de la cosmote (cele cu o poveste sau scenariu bine scris), in rest, mai nimic…
    Si cea despre care ai vorbit mai sus, este chiar…:|:|:|. Nu prea are niciun sens sau rost. Plus ca pizza aia nu mi se pare ca arata deloc bine si nu as manca.
    Mosuletul de la sfarsitul reclamei insa, cred ca vroia sa amuze publicul sau ceva, ca altfel nu-mi dau seama. Oricum, nici reclamele nu ma sunt la fel ca alta data.

Leave a Reply

