distandi

Life is about moments: don't wait for them, create them !

Contrast.

10 Comments

Am coborât Copoul discutând. Până la urmă o să-mi fie dor de Iași. Cu siguranță. Chiar dacă m-am săturat de studenți, de modul lor de exprimare, de aglomerația tinerilor ce se înghesuie pe ușile masive ale Universității, de fumurile de țigară din corpul B, de atâți David ai corpului A, de pașii din Sala Pașilor Pierduți. M-am săturat de clădirea roz a Universității, cunoscută sub denumirea de Corp H și mai rar sub cea a Casei Catargi.

Am coborât Copoul discutând. M-am săturat de aglomerația din autobuze, de noroiul de pe jos, de oamenii care nu sunt atenți și te lovesc atunci când se grăbesc să ajungă la o destinație, de șoferii nervoși, de ciorile gălăgioase din oraș.

Am coborât Copoul discutând. Despre tot ce e firesc și nu numai. Despre lucruri mai mult sau mai puțin importante. Despre toate cele de mai sus și despre nimic. Despre cât iubesc și urăsc orașul.

 În geamurile bibliotecii de filosofie apunea soarele. Am întors capul și l-am privit. Apoi m-am hotărât că merită făcută o poză. În mijlocul lucrărilor, noroaielor și mașinilor, un soare apune, oferind un spectacol de culori pe care îl pot vedea doar cei care au ochi să-l vadă.  Am scos aparatul de fotografiat și am făcut o fotografie. Un om a trecut prin fața mea chiar în acel moment. Încerc să mai fac încă o fotografie. Trebuie să păstrez apusul acesta.  Un băiat pe bicicletă a trecut chiar în momentul în care mi-am spus că am reușit să imortalizez spectacolul. Și chiar am reușit, pentru că s-a lăsat în jos și nu a intrat în cadru. Am chicotit când mi-am dat seama, cu coada ochiului, ce a făcut. M-a auzit. Am lăsat aparatul și m-am uitat în direcția lui. Zâmbea. Am zâmbit și eu. Mulțumesc!

Apus de soare - Iași

Author: distandi

https://distandi.wordpress.com/

10 thoughts on “Contrast.

  1. Wow… geniala poza… sincer dupa ultima fraza mi s a facut pielea de gaina… superb…

  2. Iasul e un oras plictisitor, insa poate fi frumos, in special intr-o zi de mai, la apus.
    In afara de niste tampenii comerciale, si de Palas, cu care se lauda de dau pe afara, nu prea gasesc ceva special. N-am gasit nici o strada, nici un loc unde sa stai si sa zic: wow. awsome.
    Fotografia e frumoasa, si de asemena, si gestul persoanei.

    • Există astfel de locuri, însă trebuie să ai ochi să le vezi. Eu spun să dai puțin la o parte pătura faptului că ești din Iași și să încerci să vezi frumosul. Și eu disprețuiesc Bucureștiul, unde m-am născut și am locuit 18 ani, însă sunt câteva locuri care merită atenția mea (și a altora) și merită să aibă un loc de cinste.

  3. Probabil ca daca nu ar fi trecut primul om prin fata ta, nu ai mai fi realizat aceasta poza si poate ca nu ar fi iesit asa bine. Deci ma bucur ca a trecut, pentru ca aceasta a iesit foarte frumoasa. Nu stiu de ce, dar imi da senzatia de caldura, adica de vreme calduroasa 😕 Oricum, imi place foarte mult copacul acela, din fundal, care este strabatut de lumina apusului.

    • Având în vedere că scosesem aparatul foto înainte să treacă omul ăla, cu siguranță că poza tot aș fi făcut-o. Sau n-am înțeles eu prea bine ce ai vrut să spui.

      • Pai spuneam ca poate inainte sa faci a doua poza, cand a trecut omul, tineai camera in al unghi si nu ar fi iesit la fel poza. Frumoasa oricum ar fi fost pentru ca surprindea apusul.

      • Aha, am înțeles acum. Eh, probabil dacă prima poză nu ar fi fost stricată, a doua nu ar fi fost specială.

  4. Nu sunt din Iași, dar stau aici de aproape 4 ani. Când am cunoscut orașul nu era nici Palas, nici gălăgia de la fundație și alte locuri unde se mai ”repară” drumurile. Mie personal mi-a plăcut foarte mult, un oraș calm și foarte verde; un oraș de provincie în care nu persistă atmosfera de capitală, de oameni mereu nervoși, fițe la orice pas și dezordine pe străzi.
    Văzând poza mi-am amintit de o seară de primăvară din anul trecut – eram în maxi tot la fundație și mă uitam la apus. Nu știu de ce a fost așa special în seara aceea, dar de fiecare dată când trec pe acolo îmi reapare imaginea în minte…

    • Nici eu nu sunt din Iași, ba mai mult, am plecat din București. M-am îndrăgostit de oraș când eram mai mică și am venit aici împreună cu tatăl meu…
      Sper ca înainte să termin licența (prin iulie) să fie mai puțin zgomot…sau măcar mai curat. Deși nu cred că se va rezolva așa repede.

Leave a Reply

