distandi

Life is about moments: don't wait for them, create them !

Avocado.

1 Comment

           Am găsit în Kaufland avocado care nu era tare ca piatra. Am cumpărat. Mi-am mai luat și înainte însă trebuia să-l țin câteva zile la temperatura camerei ca să se coacă mai mult. Pentru că, în caz că nu știați, avocado-ul trebuie să fie puțin moale când îl strângi cu degetele, dacă vrei să cumperi un avocado copt. Dacă nu e, îl lași în bucătărie așa cum am făcut eu.

                Nu știu de ce altora nu le place gustul, sau îl găsesc oarecum scârbos. Poate e gustul, poate e consistența. Mie însă îmi place foarte tare. E un gust asemănător cu cel de nuci, cu o consistență de unt. Adică un unt vegetal foarte sănătos. Pentru că m-am interesat și avocado-ul chiar este un fruct care aduce extrem de multe beneficii.

            Fructul de avocado capătă o culoare verde închis sau chiar mov atunci când este copt. Acesta conține în jur de 22 grame de grăsimi, din care două treimi sunt mononesaturate (benefice sănătății, care se regăsesc de asemenea în nuci și semințe). Pe lângă aceasta, avocado-ul conține 20 de nutrienți esențiali printre care potasiul (în cantitate dublă comparativ cu bananele), fibre, acid folic, vitamina E și complexul de vitamine B.

              Pe lângă faptul că are proprietăți antioxidante, consumul de fructe de avocado ajută foarte mult deoarece: combate bolile cardiovasculare, protejează ficatul împotriva cirozei și a hepatitei virale, ajută la creșterea nivelului de colesterol bun în organism și reducerea celui rău, îmbunătățește vederea (prin conținutul de luteină), reglează nivelul glicemiei, protejează celulele sănătoase ale organismului de acțiunea radicalilor liberi, accelerează metabolismul etc.

                    Am enumerat mai sus doar câteva dintre beneficiile consumului de avocado. Cum spuneam, îmi place foarte tare să-l consum ca atare, dar poate fi folosit și în shake-uri, salate sau, cum am mai făcut și eu, în guacamole. Mai mult decât atât, pe net există atâtea rețete pentru avocado încât e aproape imposibil să nu găsești ceva care să te mulțumească. Eu am reușit să-l conving pe MJ să mănânce, deci se poate.

         Un mic sfat: dacă nu vrei să mănânci un avocado întreg, îl tai în jumătate și păstrezi pentru mai târziu jumătatea cu miezul avocado-ului. Peste această jumătate stropești cu puțin suc de lămâie, ca să reziste mai mult (avocado-ul se oxidează foarte repede).

Avocado ganze und halbe avocado isoliert auf weiss

Author: distandi

https://distandi.wordpress.com/

One thought on “Avocado.

  1. Pingback: Milkshake de avocado. | distandi

Leave a Reply

