distandi

Life is about moments: don't wait for them, create them !

Bărbați care urăsc femeile. Milennium I. Stieg Larsson.

Leave a comment

            Mi-a fost recomandat acum ceva vreme un titlu de carte, pentru a-l citi când pot/am timp etc. A stat ce a stat cartea (sau cărțile, că-s două de fapt) în bibliotecă și într-un final m-am apucat să citesc. Mai avusesem de-a face cu scriitorii suedezi și am vrut să repet experiența, să cunosc mai mult despre modul lor de a scrie.

          Așa cum am pățit și cu cealaltă carte tradusă din suedeză, aceasta nu m-a atras decât în primele…10 pagini după care părerea mea s-a schimbat total. Dintr-un început promițător al unui thriller polițist am ajuns la o descriere amănunțită a mediului jurnalistic suedez și a celui economic. Hai, treacă – meargă, jurnalismul ca jurnalismul, mai întâlnisem asta și în celălalt volum al unui alt autor suedez, dar când a început cu economia și cu întreprinderile comerciale…

          Au trecut câteva zile până mi-am făcut din nou curaj să citesc. Și bine am făcut, pentru că și-a făcut apariția un personaj fermecător: Lisbeth Salander, un detectiv particular puțin altfel. Un geniu de douăzecișiceva de ani, cu fața găurită de câteva pierce-uri și plină de tatuaje. Așa cum era de așteptat, acțiunea propriu-zisă începe aproape de sfârșitul primei părți așa că am trecut rapid la a doua. Pe care am citit-o cam..un sfert într-o zi (că n-a fost timp) și restul cărții în a doua zi, dovadă că e o carte care „te prinde” și-ți stârnește cu siguranță interesul. Mai ales dacă ești amator de crime nerezolvate și tot felul de investigații misterioase.

                 Nu vreau să dau mai multe detalii sau să spun mai multe despre carte pentru că am aflat că de fapt este o trilogie (foarte cunoscută, de altfel) și chiar vreau să citesc și următoarele două volume înainte să vin cu o recenzie mai bună.

           Ideea e că în momentul în care faci cunoștință cu Salander, cu siguranță vei dori să știi ce se întâmplă mai departe. Așa că recomand tuturor cărțile cu mențiunea să nu uitați să mâncați și să vă hidratați în timp ce le citiți, pentru că au „puterea” de a te face să uiți că ți-e foame sau sete.

Stieg Larsson, Bărbați care urăsc femeile. Milennium I, traducere din suedeză de Elena-Maria Morogan, editura Trei, 2008, București, 678 pagini.

Author: distandi

https://distandi.wordpress.com/

Leave a Reply

