distandi

Life is about moments: don't wait for them, create them !

Cosmos.

5 Comments

           Nu știu câți dintre voi ați urmărit documentarul Cosmos: A Spacetime Odyssey (difuzat pe National Geographic) dar eu mă declar încântată și vrăjită. Subiectul în sine m-a fascinat de când eram mică și încă mai sper că la un moment dat va exista o facultate care să încropească tot ce înseamnă știință.

         Ei bine, documentarul ăsta atinge exact subiectele care-mi plac mie și parcă mă oftic și mai tare că nu-i de mine matematica. Și nici chimia. Și nici fizica. Și nici…și nici. Pot să fac o listă lungă. Dar să revenim: Documentarul e un fel de re-make al celui din 1980, Cosmos: A Personal Voyage, prezentat de astrofizicianul Carl Sagan, cel care este și autorul cărții pe care eu mi-o doresc foarte mult. Documentarul din prezent îl are ca „gazdă” pe Neil deGrasse Tyson, un alt astrofizician cu „lipici la public”.

         Printr-un mod de expunere accesibil publicului larg, acesta reușește să captiveze și cei mai sceptici spectatori, dezvăluindu-le concepte științifice și informații despre cum s-au format universul, stelele, planetele și tot ce înseamnă acest lucru. Modul în care am evoluat și legăturile atât de puternice cu tot ceea ce ne înconjoară. Sincer, eu am simțit că pot să îmi găsesc locul în această lume. Am simțit și mai puternice legăturile mele cu tot ceea ce mă înconjoară și cu ceea ce poate, deocamdată, nu înțeleg pe deplin.

           Vă recomand să urmăriți documentarul, nu veți regreta! Și mai mult decât atât, să citiți cartea, ceea ce voi face și eu (și voi reveni cu câteva precizări), dar asta după ce ajung în Iași și o cumpăr. Așa că, vizualizare și lectură plăcută!

 

Author: distandi

https://distandi.wordpress.com/

5 thoughts on “Cosmos.

  1. eu tot timpul il pierd, nu stiu cum fac si ce fac, probabil o prostie, ca de putine ori prin emisiunea, oricum prietenul meu e fascinat, pur si simplu intra in transa o ora:)) vb in pauze :))))

    • Hahaha! Lasă că-l poți vedea pe internet. Sau poți citi cartea și atunci vei mai avea un subiect comun cu prietenul tău :D. Noi deja am început să revizualizăm documentarul (pentru că nici noi nu l-am prins complet) și abia aștept să ajung la Iași să-mi iau cartea.

      • Asa e, insa in cazu asta parca e asa fain documentarul, mai ca intrece cartea, cu vocea, povestea, desenele, imaginile… sa ajungi la iasi si sa iti potolesti setea de cosmos 🙂

  2. Ei, eu până nu n-oi da gata Ispita de a exista a lui Emil Cioran, nici cu gândul nu mă-ncumet să pun mâna pe altă carte. Nici măcar pe aia de bucate! 🙄
    💡 Dar documentarul, ehe, pot să-l văd! Cu drag, că-mi place-place genul! 🙂

Leave a Reply

